Svar: Vores dreng vågner om natten - 4 mdr.
8. november 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Jane
Hvis I giver grøden om aftenen, så kan det godt have noget med det at gøre og jeg vil anbefale at I så i stedet giver grøden til frokost, giver vand sammen med grøden og følger efter med mælk inden han så puttes til lur.
Jeg tænker også at det kan handle om hans alder og udvikling. Han bliver jo mere og mere bevidst og lyder, i forhold til dine tidligere breve, som en lille meget opmærksom fyr, der rigtig gerne vil følge med og opleve verden, men hvor det også hurtigt kan blive for meget. Hans opvågning og gråd om natten kan derfor også hænge sammen med at han nu begynder at drømme mere og derfor vågner og er ked af det.
Her er det super fint det I gør, med at amme ham og forsøge at berolige ham og når det ikke er nok, at far så tager ham med ind i stuen og får ham til at slappe af, hvorefter I alle så kan sove igen. Det er hårdt, at skulle op om natten, det ved jeg godt, men det er omsorgsfuldt og godt det I gør og det er det vigtigste :)
Håber du kan bruge dette lidt videre...
Fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske