Brev:
Sove for sig selv og mælk om natten
7. november 2009
Alder:
3 mdr.
Sove for sig selv og mælk om natten
Hej Helen
Rasmus har indtil nu sovet ved siden af mig i dobbeltsengen men nu arbejder jeg på at få ham over i tremmesengen, da han aldrig har ville sove i den indkøbte vugge. Tremmesengen står lige ved siden af mig, så han stadig er tæt på mig.
I sengen hos mig sover han som regel fra kl. 21 til 04 uden at vågne hvor efter jeg ammer ham og han sover yderligere 3 timer.
Det er nu lykkes mig at putte ham i tremmesengen 3 nætter men mit problem er at han er begyndt at vågne kl. 01 hvor jeg så er nødt til at tage ham over til mig i dobbeltsengen for at genputte ham. Jeg har af princip ikke ammet ham kl. 01 da han i langt over 1 måned kun har spist kl. 04 om natten. Nu ammer jeg ham så ved 3 tiden i stedet.
Mon han vågner pga utryghed fordi jeg ikke længere ligger lige ved siden af ham eller kan han pludselig få brug for at spise 2 gange om natten igen?
Han har gylpet rigtig meget den sidste lille uges tid og jeg har spekuleret på om han mon gylper en god del af måltidet op og derfor pludselig ikke bliver fyldt op ila dagen. Han spiser med små 3 timers mellemrum og spiser 2 x 5 minutter ved hver amning efter råd fra da vi var indlagt. Har prøvet at lade ham spise 1-2 minutter yderligere men det får ham til at gylpe endnu mere.
Han tager ca 100-120 gr på om ugen nu og vejer 7 kg og måler 63 cm.
Med venlig hilsen
Pia