Brev:
Stiger ud af sin juniorseng
14. oktober 2009
Alder:
2 år, 7 mdr.
Stiger ud af sin juniorseng
Kære Helen.
Vi har tidligere skrevet sammen vedr. Junior seng.
Christian fik sin junior seng i juni, tror jeg det var,
og det er stadig ikke blevet rigtig godt.
Nogle dage er han faldet til ro rigtig hurtig - og slet ikke løbet ud fra sit værelse.
Vi synger altid eller læser historie, efter lillesøster er kommet, er det altid far der gør dette - og det er Christian tilfreds med.
Men han bliver ved med at løbe ud fra sit værelse, og vi synes efterhånden vi har prøvet alt. Vi er kommet så "langt" så vi har sat tremmer / gitter op ved hans dør, så han i det mindste bliver inde på værelset uden at lukke hans dør.
I starten var det ikke nødvendig at lukke lågen, da vi kunne sige at den blev lukket hvis han ikke blev inde - og det virkede, men det gør det ikke længere.
Jeg kan høre om aftenen at far og Christian har nogle diskutioner, og far indimellem starter forfra med at læse en enkelt bog - bare for at få ham til at falde til ro igen.
Vi har sagt i dagplejen at han kun skal have en times søvn til middag - klokken bliver tit 21/22 inden han falder i søvn til aften - og han er træt - han holder bare sig selv - og os vågen.
Vi har snakkt om at vi jo "bare" skal læse/ synge for ham, sige go nat og putte ham, og gå. det går også fint - indtil han så løber ud. så skal vi jo bare gå ind med ham igen -og igen og igen - men det har vi jo efterhånden gjort længe nu.
Hvis vi lukker lågen bliver han selvfølgelig ked af det og helt hysterisk - så må vi hverken komme ud eller ind.
Det er som om han slet ikke kan forstå at han SKAL blive inde på sit værelse - og vi kan ikke sidde ved ham indtil han sover - for så længe vi er der - holder han sig bare igang.
Måske det nu hjælper med mindre søvn til middag,
selvom jeg synes det er synd for ham, og synes også det er synd for ham med lågen - men hvad gør man ikke !!
Håber du har endnu et råd til os.
Kærlig hilsen
Gitte.