Hører ikke efter hvad vi siger

13. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Hører ikke efter hvad vi siger

Kære Helen,

Bare et kort spørgsmål herfra.

Vores søn trives fint og er glad og fræk! Han er nu 2 år og 1 måned. Vores problem er opdragelsen. Han hører simpelthen ikke efter hvad vi siger, når vi beder ham om noget. Han ignorerer bevidst vores anmodning, jeg ved han hører det, men ignorerer det. Fx. når jeg beder ham om at rydde op, så er helvede løs. Først ignorerer han det og når jeg efter gentagne gange så bliver rigtig sur, så kan hans reaktion være, ...

Annonce

... at han tager tingene og smider dem længere væk.

Det samme gør sig gældende når vi fx beder ham om at sidde ved bordet og spise færdigt. Han gør konsekvent det modsatte af hvad vi beder ham om. Han er bare så grænsesøgende, at det er til at blive skør af.

I dagplejen kan han godt opføre sig ordentligt, men lige så snart vi forældre er med, så bliver han stik umulig.

Kunne du give et par gode råd, så ville vi blive rigtig glade.

Med venlig hilsen
KB

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

9. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Når små børn er bange

Kære Helen Vi har lille H som nu nærmer sig 2,5 år. Over de sidste par...

26. juli 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Søskendejalousi - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen. Min datter på 2,5 år reagerer utrolig voldsomt på at have fået en...

18. juni 2024 | Sovevaner | 2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen, Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige...

23. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene