Brev:
Søvn uden mælk
12. oktober 2009
Alder:
20 mdr.
Søvn uden mælk
Hej Helen,
Min datter spiser nu bedre, dog stadig ikke så meget som jeg kunne tænke mig. Men hun trives og er en glad pige.
Som jeg har skrevet til dig tidligere har vi haft problemer med at vænne hende fra amning om natten.. Men det fik vi så gjort og det gik godt lige indtil for en måned siden hvor hun blev syg med lungebetændelse. Hun græd tit om natten, og hostede løs og ville ammes, da det åbenbart hjalp på hosten. Jeg tror hun blev tør i halsen i løbet af natten.
Nå men sagen er at hun nu er blevet vant til en flaske mælk lige inden hun skal sove og så en v. 03 tiden.
Vi har prøvet ikke at give hende mælken om natten, men det er som om at hun slet ikke kan falde i søvn uden. Hun græder og græder og stopper simpelthen ikke... Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre. Udover den dårlige vane med mælken, er hun nu også blevet vant til at mor ligger med hende i ca. 20 min indtil hun falder i søvn.... Jeg har prøvet meget forskelligt men uden held.
Jeg har også læst bogen, søvn uden gråd, men syntes ikke rigtig det virker for os. Men jeg bryder mig bare heller ikke om at ligge hende i hendes tremmeseng og så bare lade hende græde..
Indtil videre har hun sovet hos os i vores seng, og det har i princippet fungeret fint, med sengeheste osv.
Nu overvejer vi at købe en junior seng, for hun hader at blive lagt i sin tremmeseng, jeg tror hun føler at hun bliver buret inde :-)
Hvad syntes du vi skal gøre med mælken? Skal vi tage en kold tyrker? og hvad syntes du vi skal gøre med sovesituationen`?
Beklager der blev blandet flere spørgsmål sammen... jeg syntes bare ikke de kunne skilles ad, da de kommer hinanden ved.
Med venlig hilsen
/roo