Brev:
Light produkter - 17 mdr.
6. oktober 2009
Alder:
17 mdr.
Light produkter - 17 mdr.
Kære Helen
Min kæreste og jeg er uenige ang. light produkter til små børn.
Vores datter er 17 mdr. Hun trives godt, og vi får at vide fra vuggestuen, at hun er en super pige.
Hun er meget glad for mad, og ligger vægtmæssigt en smule over gennemsnittet. Hun er en robust lille pige, der sjældent er syg med feber.
Næsen kan løbe ganske lidt indimellem og der kan også være lidt hoste, uden at hun er syg, men er det ikke hvad man kan/må forvente når hun er i institution?
Herhjemme er vi blevet uenige om hvorvidt hun skal have light produkter og fx. Ribena light saft.
Min kæreste køber fx fedtfattig leverpostej 3% til hende, og nu vil han også købe Ribena light saft til hende, så hun kan få nogle vitaminer gennem det. Jeg mener slet ikke det er nødvendigt, da hun får sin vitaminpille hver dag, samt frugt og grønt. I vuggestuen får de også sund mad.
Min holdning er, at hun slet ikke skal have saftevand, da hun er glad for letmælk og vand, og rigtig flink til at drikke dette.
Er det rigtigt/nødvendigt at give så små børn saftevand dagligt, og endvidere lightprodukter?
Hvad vil du anbefale af fedtstof altså under pålægget på rugbrødet.
Med venlig hilsen
Pernille