Brev:
Rutin 7 - 8 mån
2. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Rutin 7 - 8 mån
Kære Helen,
Du har tidligere sent mig en rutine øver spisevaner etc før hvornår børnen er ca 6 mån. Jeg har ikke helt kunnat få tvillingerne at følje den dessværre. Ved ikke helt hvorfør men de virker ikke vilja spise så mange ganger per dag.
Nu så vogner de vid ca 5 30 tiden. Då har de ikke lyst til noget. Ved ca 6. 30 vil den ene spise grød (havre) og drikke melk til. Den andre tvilling er ikke intressered i mad måske drikker ham lidt melk. Sen sover de fra ca 8-9. Efter det er den tvilling som ikke spiste inden sulten og spiser sin grød og frugtmos samt drikker melk. Den andre kan måske også spise grød igen med drikker mest melk.
Efter den måltid så har den ene tvilling (som kun spist 1 gang) ikke så meget lyst til mad førran kl 14 ca. Det er ju meget lang tid! Ibland så kan jeg få i ham lidt frugtmost. Men han tager en del melk imellemtiden men ikke så meget. Den andre tvilling spiser måske 1-2 ganger mer under den her tid. Han får grød igen upblandat med grønsagsmos og frugt plus melk. De sover igen vid ca 11 30 tiden eller måske en time senere. De spiser igen vid 17 tiden, grød med grønsagsmos og melk. Så får de melk igen under natten ca 3 ganger hvar.
Jeg ved ikke vad jeg gør før fel men det virker helt som de har mærklige spisevaner og måske giver jeg dem det førkerte ting. Jeg er lidt orolig før den tvilling som spiser mindst. Han er i øvrigt ikke ked utan meget glad og virker ikke ha problemer. Det endeste jeg kan mærke er at han tager lang tid på sig at falde i søvn, ligger og vænder sig og skifter stilling meget tit.
Jeg har førsøgt ge ham mere melk/frugtmos, vand men han afviser allt. Kan det vare at han får tænder? Så er det den andre tvilling, han vogner stadigvek mange ganger under natten før at vilja ha bryst eller mere mælk av kop (han tager ikke flaske). Jeg synes han spiser godt om dagen men det virker som han har brug før meget mer eftersom han vogner så mange ganger.
Kan du hjælpe mig med vad jeg skal gøre? det er også lidt hårt før mig at de har så førskellige spisetider under dagen, er det noget man kan rætta up på tror du? Skal jeg etablera nogen slags rutine ? Er det muligt vid 7 mån? Vad tror du om natten, er det normalt at de stadigvek vogner 3 ganger ibland mere?
Mange tak fra en trøt tvillingmor