Brev:
Vil kun spise Sinlac
1. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Vil kun spise Sinlac
Kære Helen
Tusind tak for dit gode brev! Det var virkelig dejligt at blive taget alvorligt og dine tanker omkring min søn ramte meget plet på hvad jeg selv har gået og tænkt.
Dagen efter dit brev kontaktede jeg lægen og fik en henvisning til børneafdelingen på sygehuset hvor vi kom til allerede dagen efter. Jeg havde en lang snak med dem derinde hvor jeg fortalte alt hvad der er og har været med min dreng. De tog også situationen alvorligt og undersøgte ham på kryds og tværs. De troede umiddelbart at der kunne være allergi overfor komælk. Han fik eks. En priktest med mælk, men den reagerede han ikke på. De synes ellers at han så meget fin og sund ud og de kunne også se at det er en glad og meget smilende lille dreng.
Imens jeg gik og ventede på svar købte jeg Sinlac specialgrød, som du anbefalede og gav ham den. Og sikke et mirakkel, lige pludselig ville han godt spise, endda med velbehag og han kastede ikke op. Jeg prøvede at malke ud, for at se hvordan det gik, men sikke et kæmpe og meget besværligt arbejde. Jeg skulle hive og slide for bare at få 60 ml ud, og det satte mælkeproduktionen alt for meget op, så han slet ikke kunne følge med og jeg vågnede som en anden Dolly Parton hen på natten:-) Jeg må nok ærligt indrømme, at det nok aldrig bliver mig at malke ud.
Vi fik så svar fra hospitalet i mandags. Han er ikke allergisk overfor noget, så du kan tro jeg blev lettet. Derfor begyndte jeg straks at lave hjemmelavet grød og mos til ham. MEN..... nu nægter han at spise andet end Sinlac. Vi har prøvet ALT lige fra hjemmelavet grød med og uden tilsat sukker, andre købegrød og forskellige grøntsagsmos og små bløde rugbrødshapsere med levedrpostej, men lige meget hjælper det.
Heller ikke de sidste par dage hvor Sinlac har været i restordre og vi ikke kunne få fat i den nogle steder, ville han spise andet! Det er virkelig frustrerende! Sinlac er meget dyrt og også ALT for sødt til “min” smag.
Har du en idé til hvad man kan gøre for at få ham til at spise andet? Og hvordan skal jeg gribe det an? Han bliver jo snart 7 md, så det er da virkelig på tide at han kommer ind i kampen!
Mor til en meget kræsen dreng