Svar: Babyer og støj
26. maj 2004
Alder:
1 mdr.
Kære M
Der findes ikke dumme spørgsmål:o)
Små børn er jo meget forskellige og nogle er mere følsomme end andre, også overfor forskellige lyde.
Små børn har ikke en evne til at kunne lukke lyde ud, som vi andre. Hvis du f.eks. hører noget i radioen, så hører du noget i radioavisen som er interessant og du lytter, herefter kommer der noget som ikke fanger din interesse og det lukker du ude, så kommer der en melodi, som du synger med på og det næste lukker du ude igen. Den evne har små børn ikke.
Man kan sige at små børn hører alt. Derfor er det vigtigt at man ikke har fjernsyn og radio tændt dagen igennem. Det vil være hensigtsmæssigt at der en gang imellem er fuldstændig ro.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske