Svar: Madplan til 4 1/2 mdr på fuld modermælk
26. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Kære glade mor
Der er efter min mening ikke grund til at begynde med vælling, da du ammer din søn fuldt ud og han trives godt på din mælk. Så vælling synes jeg at du skal springe over.
Hvordan er hans interesse for den mad du putter i munden? følger han dig med øjnene og virker interesseret? Hvis han gør det kan du evt. godt begynde i det små med lidt smagsprøver på lidt mild grød. Det kan være f.eks. majs eller risgrød.
Der er dog ikke noget i vejen for at du venter lidt endnu. Han er endnu ikke 5 mdr gammel og du kan sagtens vænne ham til skemad, selvom du venter en måneds tid.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske