Brev:
For meget mælk?
11. september 2009
Alder:
6 mdr.
For meget mælk?
Hej Helen
Jeg bliver altså nød til at spørge dig igen mht til min datters mad. Hun vil ikke spise særlig meget skemad og jeg begynder at få mistanke om, om hun spiser sig mæt i min mælk istedet for.
Du skriver tit i dine svar, at man skal sørge for at barnet får nok mælk i løbet af dagen, men jeg synes nogle gange at min datter aldrig bliver rigtig sulten efter skemad, måske fordi hun får tilbudt mælk efter hvert måltid, og når hun skal puttes til lure om dagen og til nat selvfølgelig.
Dagsprogram:
(05.00) tidlig morgen ammes og sover videre
formiddag forsøger jeg grød men det gider hun ikke. Virker som om hun stadig er mæt, selvom der er gået 3 timer!
Ammes istedet før formiddagslur. Nogle gange forsøger jeg at ligge hende til formiddagslur uden mælk for at hun skal have appetit til frokost, men det lykkes sjældent.
frokost grød. Hun spiser typisk ikke særlig meget, virker som om hun stadig er mæt efter formiddagsmælken!
mælk og middagslur
eftermiddagsmælk
aftensmad + mælk(18.00)
puttemælk(20.00)
natmælk ( 24.00)
Som du kan se, virker det som om mælkemåltiderne gør, at hun ikke har nået at få appetit til skemaden. Jeg synes det er svært at vide hvor meget mælk hun får når jeg ammer? Omvendt køre amningen super godt og jeg ville være ked af at gå til flaske bare for at kunne holde øje med mængden.
Skal jeg skære i antallet af hendes amninger? Og i givet fald hvilke skal fjernes?
Håber du kan give et godt bud på hvordan vi får rydet op i vores mad urytme!
Tak for en super god hjemmeside