Brev:
Stor dreng og skemad
9. september 2009
Alder:
3 mdr.
Stor dreng og skemad
Kære Helen.
Tak for en super brevkasse med mange rigtig gode svar til os spørgelystne mødre og fædre.
Mit spørgsmål drejer sig om min dreng på 3 mdr. og 2 uger. Han var ved fødslen (16 dage over tid) en stor dreng på 4900 g. og 56 cm og meget sulten. I starten blev han suppleret med mme til natten efter jeg selv havde ammet og indtil min mælk var løbet ordentlig til.
Amningen er forløbet fint indtil han var omkring 3 mdr., men de sidste 14 dage har jeg ammet ham stort set hver 2 ½ time og den sidste uge oftere, ca. hver 2. time døgnet rundt.
Om natten sover han da også kun ca. 2 timer ad gangen og jeg er ved at være temmelig træt :-)
Vi har forsøgt os med mme til natten de sidste par dage, men han nægter at tage flasken uanset om det er farmand eller jeg og uanset om han er "burde" være sulten eller om jeg jeg har ammet ham først.
Er der nogle gode råd til at få ham til at tage en flaske for ligesom at fortsætte med mælken lidt endnu eller skal vi bare forsøge os med lidt tynd grød f.eks. til spisetid. Han virker ret interesseret i hvad vi putter i munden.
Min tvivl går selvfølgelig på om det er alt for tidligt med grød i forhold til hans mave-tarmsystem, men han er jo i princippet 16 dage ældre og stadig en stor dreng; nu 7600 g og 65 cm.
Venlig hilsen
den trætte mor, Anne :-)