Brev:
Hjælp! - natlige hyggestunder
9. september 2009
Alder:
15 mdr.
Hjælp! - natlige hyggestunder
Hej Helen.
Min dejlige dreng Marcus på 15 mdr. er ved at drive os ud over kanten. Han "vågner" fortsat nogle gange (3-4) hver nat hvor han som regel står op i sengen og hyler. De fleste gange kan dette afhjælpes med at ligge ham ned igen og evt. give ham en sut (han har 4-5 i sengen som han helst skulle kunne finde selv, men det gør han jo ikke hvis han når at rejse sig op). Han har i hvert fald brug for en form for menneskelig trøst/hjælp.
MEN det værste er at han de sidste ca. 10 dage er begyndt at vågne helt op midt på natten (ml 1 og 4). Han står op i sengen og snakker/kalder og smider sin sut ud over kanten og så er han klar til at hygge, snakke og lege. Det er han så i 1-2 timer, før han igen endelig kan finde ud af at sove igen. Vi prøver selvfølgelig, men han er stædig.
Han sover derudover kun til ca. 5 max 5.30. Vi ligger ham kl. 19 - han sover senest 19.30.
I løbet af dagen får han en tidlig formiddagslur på 30 min. (de fleste dage skal han vækkes efter 30 min) og han sover 1-1½ time om eftermiddagen. Når klokken er 19 er han træt og har behov for at sove.
Hvad kan vi gøre? Hvor hårde skal vi være? Skal vi bare lade ham stå og råbe/hyle indtil han ligger sig ned igen eller? Det er bestemt ikke det vi har lyst til. Vi har også naboer at tage hensyn til ........
Vi har virkelig brug for akut hjælp for vi er ved at gå ned med flaget. Vi er meget trætte og slidte.
På forhånd tak ;-)