Brev:
Gråd i søvne om aftenen efter putning
7. september 2009
Alder:
8 mdr.
Gråd i søvne om aftenen efter putning
Kære Helen,
Jeg vil starte med at sige tak for hjælpen de gange vi har haft brug for dig. Det har gjort en god forskel for os og for vores datter på snart 8½mdr. Nu har vi igen brug for dine gode råd.
Det første spørgsmål går på uro/gråd om aftenen. Vi har efterhånden fået en rigtig god putterytme om aftenen og Agnes bliver puttet mellem 19.30-20.00 hver aften og falder i søvn på ca. 20min. Herefter sover hun 1 times tid, hvorefter hun vågner og græder indtil hun får sin sut. Herefter sover hun videre med det samme. Vi kan nogle gange være deroppe 5-6 gange inden vi selv går i seng og hun får sin natflaske. Herefter er der som regel ikke mere før tidlig morgen kl. 6, hvor hun får sin sut og sover en time mere.
Det har stået på de sidste 2-3 uger og vi kan ikke helt finde ud af hvad det skyldes? Tigerspring? Vi vil dog meget gerne hjælpe hende så godt vi kan, og tænker om der er noget vi kan gøre anderledes. Som det er nu går vi ovenpå og giver hende sutten, og går ned igen når der er gået lidt. Hun sover på 1. Salen i sit eget værelse og vi lukker dørene ned til os for ikke at vække hende. Kan det hjælpe hende hvis hun kan høre os? Eller har du andre gode råd?
Vi er så småt i gang med at skære ned på flaskerne om dagen. Hendes dagsprogram ser således ud pt.
6.00 vågner og får sin sut. Sover lidt videre
7.30-8.00 Havregrød, øllebrød eller tre kornsgrød med frugt. Vand på kop
9.00 Lidt frugt og vand
9.30-10.00 Puttes til lur og sover 1-1½time
11.30-12.00 rugbrødshapsere, grøntsagsstænger og vand/mælk på kop. Lidt frugt
Ca. 13.30 puttes til lur med ca. 125ml mme og sover 1-1½ time
16.00 mellemmåltid (grød, frugtmos, bolle, yoghurt med havregryn m.m) og vand på kop
18.00 Aftensmad som os, vand på kop evt. lidt frugt
19.30-20.00 Puttes til nat med 200-240ml mme
23.00-00.00 Natflaske 200-240ml Sover ofte til næste morgen.
Ser det ok ud? Vi har som nr. 1 sløjfet morgenflasken, da hun ikke længere var interesseret i denne. Hvornår kan vi fjerne eftermiddagsflasken? Og hvor længe skal vi blive ved med natflasken? Når tid er hvordan kommer vi så af med denne på den bedste måde?
Jeg tror det må være det for denne gang. På forhånd tusind tak for din hjælp.
Med venlig hilsen
Betzy