Brev:
Mere mad? - 6 mdr.
7. september 2009
Alder:
6 mdr.
Mere mad? - 6 mdr.
Hej Helen,
Min datter er et halvt år den 14.september og er begyndt at spise skemad. Vi startede allerede i det små da hun var 4 mdr, i håbet om at hun fik sovet lidt mere i løbet af dagen. Hun har altid sovet godt om natten, fra kl 20 til kl 6, kun afbrudt af én natamning ved 3-4tiden.
Hun får grød med lidt frugt til frokost, og kartoffelmos med lidt grøntsager til aftensmad. Det går okay, men hun vil dog helst bare ammes!! (Jeg har ammet fuldt siden fødslen). Hun tager vel omkring 10 små skefulde pr måltid. Max.
Her den sidste uges tid er hun pludselig begyndt at vågne oftere om natten, især efter natamningen ved 3 tiden. Altså får hun sin sut nærmest hver halve time indtil vi står op ved 6tiden. Er hun mon ekstra sulten der sidst på natten?
Problemet er, at hun absolut ikke vil have mere end de 10 skefulde kartoffelmos, og sutteflasken vil hun heller ikke høre tale om, så det med en flaske vælling til at sove på er heller ikke en løsning! Regnede ellers lige med, at hun nu hun er et halvt år skulle til helt at undvære nat-amningen, men det virker faktisk som om, hun går i modsat retning og kræver mere mad!
Hvad gør vi?? Hvordan mætter jeg hende mere? Skal jeg bare holde ud, og så regne med, at hun selv regulerer det ved at begynde at spise mere fast føde snart?
Hun trives ellers fint, vejer 8 kg og er i vældigt humør!
Vil du råde os til, når hun nu blir et halvt år, at tage natamningen fra hende, eller sover hun nu allerede så mange sammenhængende timer (kl 20 til ca 03), at vi ikke kan forlange flere allerede nu?
Tak for en god brevkasse!
Med venlig hilsen
Helle