Brev:
Mad, grød, grøntsager og mad i stykker
7. september 2009
Alder:
7 mdr.
Mad, grød, grøntsager og mad i stykker
Hej Helen
Ja så er der nogen spørgsmål som nager igen :-)
Nu sover mine to tvillinger begge fint om natten (7-9-13)... og spiser okay af grød grønt... men jeg har svært ved at få tingene til at hænge sammen synes jeg... sådan her gør jeg cirka nu:
07.00 grød
8.30-9.00 200 ml mme
11.30 - 12.00 rugbrød hapsere Grød/grønt
13.30 - 14.00 200 ml mme
16.00 - 16.30 frugt/bagateller
17.30 - 18.00 grød/grønt
19.00 - 19.30 vælling til nat - puttes cirka 200 ml
nat 100 - 170 ml mme
De sover formiddag og eftermiddag sådan skiftevis 2 timer og 1,5 time. Altså skiftevis form og efterm.
De vågner som regel 5.30 - 06.00 hver dag.
Så kommer spørgsmålene :-)
1. Kan et sen natmåltid betyde at de ikke rigtig vil spise grød om morgenen??
2. Er det ok kun at give frugt hapser og bagateller eftermiddag. Tit synes jeg de på flasken ikke har virket sulten om aftenen.
3. De er ikke meget for grøntsagerne... var det en idé og koge noget grønt godt og gi dem som hapsere efter grøden?? De synes det er vældig spændende...alt andet end grød.....hmmm.
4. Er det ok med krydret aftensmad? Jeg mener vores mad i haps form før/efter grøden. For at komme igang. De spiser rugbrødshapser omkring 1/4 skive bondebrød uden problemer.
5. Er det for optimistisk og tro de vil spise skemed hvis de har været vågne i to timer - er jeg nødt til at rykke måltidet frem hvis de en dag ikke sover deres lure så godt?
Sikke en smøre :-) Glæder mig til at høre fra dig.
Ha en go dag
Hej hej Sanne