Brev:
Farsyg dreng - 2 år, 6 mdr.
24. maj 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Farsyg dreng - 2 år, 6 mdr.
Det har hovedsagligt været mig, der har taget mig af min søn på 2½ år. Og min mand har arbejdet hårdt og ikke haft det store overskud og tid til ham i en lang periode, hvilket har gjort at min søn har higet mere efter ham også savnet ham.
Nu har vi fået en lillebror og min mand har måtte tage mere over med min søn, som nu er blevet endnu mere farsyg.
Jeg har egentlig troet at det måske bare var en overgang, men han har i lang tid ville have at det er hans far der gør alt.
Denne afvisning overfor mig startede også før lillebror kom, men er nu blevet endnu mere forstærket. Men ud over det, har han ikke ændret sig meget efter han er blevet storebror (for ½ år siden).
Jeg forsøger at lave nogle ting med ham alene, og hygge og lege med ham, men ligeså snart hans far kommer bliver han pylret og farsyg.
Jeg er nok også en forholdvis streng mor. Lægger meget vægt på at han bliver opdraget ordentlig - og det skal lige nævnes at vi har en meget nysgerrig og ret tit en "lømmel" af en søn som alt for ofte ikke rigtigt vil høre efter.
Jeg ser det som sundhedstegn, fremfor at have en søn der ikke kan finde ud af noget selv og virker bange og skræmt overfor omverdenen. Selvom at det også er hårdt at man hele tiden skal "holde" øje med, hvad han nu laver af ballade.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg er FOR streng ved ham, og bliver skræmt ved tanken og følelsen af om jeg skubber ham længere og længere væk fra mig.
Skal jeg slække lidt på det hele?
Eller bare fortsætte og håbe på at mor igen engang også kan bruges?
Med venlig hilsen
En bekymret mor