Brev:
Vægt 5 måneder gammel
24. maj 2004
Alder:
5 mdr.
Vægt 5 måneder gammel
Nu skriver jeg igen ang min 5 måneder gamle søn.
Jeg har lige fået ham vejet, 4 dage før han fyldte 5 måneder. Vægten siger 11,3 kg. Han måler cirka 70.
Hans andre mål er som følger:
Fødsel: 4050 g 53 cm, 4uger+1: 4200 g 56 cm (her begyndte jeg at supplere med MME). 5uger+5: 4700 g, 7uger+1: 5300 g (herefter får han kun MME). 10uger: 7100 g 61 cm, 3½ måned: 9100 g 64 cm, 5 måneder: 11,3 kg 70 cm.
Som det er nu får han følgende at spise:
07:00 230 ml MME (NAN1)
11:00 230 ml MME
15:00 1 dl grød med lidt mos + vand
19:00 230 ml MME
21:00 230 ml MME
Han sover igennem hver nat og er ikke oppe for at spise.
Han trives, smiler og er meget meget glad dagen lang. Dog triller han slet ikke endnu. Han er dog aktiv når han ligger på maven og får benene helt op under maven og kryber baglæns.
Min bekymring er altså lidt omkring hvorfor han tager så meget på, han er jo virkelig en basse i forhold til andre børn på 5 måneder.
Jeg læste desuden i et indlæg herinde at man skal holde øje med voldsomme vægtstigninger/fald. Taster man hans mål ind i en vækst kurve er stregen jo nærmest lodret op og ligger langt fra den øverste streg...
Min Sp og hende som vejede ham sidst siger at jeg ikke skal bekymre mig, for han er jo en lang dreng så han er ikke voldsomt tyk... Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at tænke over, hvorfor der er så voldsom øgning i hans vægt. Jeg overfodrer ham jo ihvertfald ikke!
Skal jeg ligge min bekymring væk og se tiden an når han begynder at kravle eller?
Jeg må dog tilføje at jeg virkelig elsker min søn som han er. Han er så dejlig at tumle med når han er så stor.. Og så får mor her jo trænet armmusklerne *SS*
Håber du kan hjælpe mig
Venlig hilsen en bekymret mor