Brev:
Hård mave - 9 mdr.
24. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Hård mave - 9 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 9 måneder, og hun har lidt af hård mave/afføring i 3 måneder. Vi er på laktulose og picolon efter anvisning fra vores læge, og har fået en henvisning til børnekirurgisk afdeling (26 maj).
Men! det virker på mig som hendes tarm slet ikke virker uden medicin. Den mindste nedtrapning af medicinen gør, at afføring udebliver for så at skabe problemer i form af smerter. Hun får 3-5 dråber picolon og 15 ml. laktulose pr. dag. Hun vejer ca. 8½ kg.
Er der noget kostmæssigt, der kan sætte en tarm igang igen? Jeg undgår selvfølgelig banan og ris i hendes kost. Jeg forsøger at give hende både svesker og blomkål, men hun er jo en bestemt lille dame, så det er ikke altid det lykkes.
På forhånd tak
Monica