Brev:
Falde i søvn selv - 2 år, 3 mdr.
17. august 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Falde i søvn selv - 2 år, 3 mdr.
Hej Helen
Ja, så har vi brug for hjælp igen.
Vores problem er putning igen igen. Vores ønske er at en af os putter begge to (tvillinger) ved at læse en historie, sige godnat og gå ud af rummet, så de selv skal falde i søvn.
Lige nu sover de ml 1½-2 timer om middagen i vuggestuen. Senest oppe fra middagsluren kl 2. Vi putter dem ca kl 19.30, men tvilling A vil puttes af far og tvilling B vil puttes af mor, så vi sidder begge to hos dem med en i hver hånd i deres egen seng. Nogle gange kan putningen tage helt op til en time, det er ved at drive os til vanvid. De står op ml kl 6-6.30 om morgenen.
Vi har prøvet at en af os putter, men så græder tvilling A hvis det er mor og omvendt. Dog skal der siges, er vi alene hjemme med dem, er der ingen problemer med at putte begge to altså ingen gråd, men det tager stadigvæk lang tid. Dvs vores aften er næsen helt brugt på putning, så ingen af os når andet end at falde i søvn på sofaen....
Kan du give os et godt råd til, hvordan vi komme igennem dette problem? Så det kun er en af os der putter og tvillingerne selv falder i søvn i deres egen seng og måske sover igennem til næste morgen. Er nemlig stadigvæk oppe om natten og hente dem ind i vores seng.....
(De sover i samme værelse i hver sin junior seng, men de vækker ikke hinanden)
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Tvillinge-forældre