Brev:
Mælkebehov og fast føde
17. august 2009
Alder:
7 mdr.
Mælkebehov og fast føde
Hej
Jeg har en lille pige på 7 mdr som er begyndt at spise godt ved de 3 hovedmåltider. Jeg ammer derfor nu mindre - typisk 4 gange om dagen.
Hun får tilbudt vand til måltiderne som hun er meget glad for. Jeg har tilbudt hende sødmælk, men det er hun tilsyneladende ikke tilfreds med. Det kommer nærmest ud igen med det samme.
På en typisk dag får hun havregrød til morgenmad tilberedt på vand og sødmælk, grød (af hirse, majs eller boghvede) lavet på MME og kartoffelmos med grønsager lavet på sødmælk. Derudover bliver hun ammet når hun vågner, før hun bliver lagt i seng samt et par gange som mellemmåltider i løbet af dagen og evt. en gang i løbet af natten hvis hun vågner.
Jeg synes jo langt fra at hun får samme mængde mælk som da hun blev ammet fuldt ud. Er det ok eller skal jeg prøve lidt mere intensivt at få hende til at drikke mælk til måltiderne?
Med venlig hilsen
Pernille