Brev:
Spiser dårligt, helt pludseligt
17. august 2009
Alder:
6 mdr.
Spiser dårligt, helt pludseligt
Kære Helen,
Jeg har tvillinger på 6 mån. Den ene av dem har i hele sin levetid varet meget god til at spise både bryst og fra flaske. Normalt spiser han flere ganger i løbet av en dag ca 180 ml og en gang om natten.
Før ca 2-3 uger siden har vi startet med at ge ham grøt, risgrøt før børn på 4 mån. Han tog emot sked direkte og kunde godt lige grøt og han spiste også meget af det. Han startade då med at føredra at spise grød framfør melk. Når man gav ham flakse avviste han den men tog emot sked. Han fik også frugtmos beregnet til børn på 4 mån.
Nu siden 1.5 uge tilbage har han spist riktigt dåligt. Han er ikke intressered i mad og når han tar flasken spiser han ca 40 - 60 ml og ibland 100 ml. Han spiser kun lidt grøt ca 1-2 ggr per dag og når han gør det drikker han kun ca 20 ml melk. Når jeg førsøger ge ham mad så spænner han rygge i en båge bakåt og har stængd mun.
Jeg vet ikke hvad jeg skal gøre. Han som normalt sett er så god vil nu ikke ha noget. Vad skal jeg gøre før at få ham at spise igen?
Jeg skal også sige at hans avføring er meget hård,, og det kommer ikke så meget. Skal jeg holde op med ata ge ham grøt? Har jeg førstørt hans evne til at spise?
Mange tak!!