Brev:
Frokost og overgang fra 2 lure til 1
17. august 2009
Alder:
11 mdr.
Frokost og overgang fra 2 lure til 1
Hej Helen,
Så kravler Anna lystigt, hun er super god til det:-)
Anna starter i vuggestue i næste uge, hvor de kun får én lur, nemlig fra 12-14 ca. og jeg har således forsøgt at vænne hende til dette, men det er virkelig en kamp.
Normalt har hun sovet fra 10/10.30 til kl. 11.30/12.00 og så fået frokost, hvilket har fungeret fint. Hun har inden lur fået et mellemmåltid og efter luren har hun spist frokost, typisk et helt stykke rugbrød og noget grønt.
nu:
kl. 7.00 havregrød
kl. 9./9.30 mellemmåltid i form at frugt og ost samt mælk i kop
kl. 11/11.30 rugbrød + grønt
- og hun spiser stort set ikke noget af rugbrødet, jeg tror hun er blevet overtræt.
Men hun sover alligevel først 1/2 til en hel time efter det lidt frokost hun har fået.
Hvad pokker skal jeg gøre? det dur jo ikke at hun ikke får ret meget frokost.
Hun sover heller ikke ret meget, typisk kun 1 time, hvilket gør at hun er super træt sidst på eftermiddagen. Tidligere sov hun jo mellem 1,5-2 timer 2 gange om dagen.
Efter hun er vågnet får hun lidt mælk på flaske der ved 14-tiden og ved 15.30 tiden får hun et mellemmåltid i form af youghurt, bolle eller lignende.
og så er hun sur indtil aftensmaden, hvor hun bare spiser rigtig meget. Derefter er hun glad og leger indtil hun skal i seng, og hun falder i søvn med det samme uden ballade.
Hun bliver lagt kl. 19.30 og vågner først næste morgen ved 7-tiden. Hun vil ikke rigtig have flaske om aften mere, hun er alt for træt, men hun får noget mælk i en kop.
Jeg kan jo godt tænke mig til at hun er sulten og derfor vågner tidligt efter hendes middagslur og det er ligeledes derfor hun er sur sidst på eftermiddagen. Men hvordan pokker skal jeg få hende til at spise mere frokost? Hun nægter at åbne munden og hvis hun endelig åbner den så spytter hun det meste af maden ud igen.
Hun spiser jo fint til morgen og aften, og mellemmåltiderne ryger også fint ned.
Jeg synes også at jeg kan se det på vægten, hun har kun taget 280 gram på, på en måned. Er det normalt? Lige pludselig ser hendes vækstkurve ikke så god ud som den har gjort.
Det bekymrer mig faktisk en del. Jeg var sikker på at hun ville nå de der 10 kg. til hendes 1 år fødselsdag, men der er kun en måned til, så det når hun ikke. hun vejer 8,7 kg og måler 71 cm.
Men hun ser dejlig rund og sund ud, gode kinder og en lille bule mave:-)
Jeg 'fodre' hende, men hun får også lidt mad i hånden og evt. en ske, så hun føler at hun er med. Men det mad hun får i hånden, vil hun hellere lege med.
Håber du kan hjælpe mig.
Susan