Svar: Middagslur - 11 mdr.
16. august 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Lærkes mor
Det lyder umiddelbart som om at de forskellige skift, både skift af pasning og skift af seng / sovested har været og er lidt forvirrende for Lærke.
De fleste børn på Lærkes alder, har det bedst med hvis tingene ligner hinanden fuldstændig, jo mere genkendelighed jo mere tryghed og da Lærke har været vandt til at sove i barnevogn om dagen, så fungerer det bedst.
Så skifter hun dagplejer / familiepasser på grund af ferie og hverdagen ændrer sig. Selvom man forsøger at holde tiderne og forsøger at indføre samme ritual som vanligt, så bliver det aldrig helt det samme, fordi vi naturligt gør ting forskellig og hverdagen er bare anderledes.
Derfor reagerer hun naturligt på dette med pludselig at sove kortere lur. Løsningen bliver at putte hende i weekend sengen og det forbinder hun hurtigt med noget trygt og godt, og sover herefter igen, som du ønsker ...
Men så flytter du hende i egen seng om dagen og der sker et nyt skift ..
Det kan sagtens tænkes at hun hurtigt vender sig til at sove i sin seng om dagen, hun har jo vænnet sig til de andre ting hurtigt og virker til at være en pige, der normalt sover rigtig godt. Hun lyder til at have et godt sovehjerte, så mine tanker er, at hun sandsynligvis har brug for lidt tid, for at lære at sove i sin egen seng om dagen, ligeså fint som hun gør om natten.
Det lyder altså for mig som om at det er en periode I skal igennem og at det vil ændre sig igen stille og roligt i takt med at hverdagen atter begynder at ligne sig selv :)
Fortsat held og lykke med hende!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske