Brev:
Plan for dagen (og natten)
13. august 2009
Alder:
7 mdr.
Plan for dagen (og natten)
Hej Helen
Ja, nu skriver jeg igen. Endelig går det super godt med vores dreng, og han er fri for sygdom, skrigeture osv.
Han er nu 7 måneder, vejer godt 10 kg og er 70 cm. Så han mangler bestemt ikke noget. Jeg tror, han er motorisk langt fremme, da han kravler og forsøger at rejse sig op af ting. Så han får brugt en masse energi.
Han er glad for mad, spiser al slags grød, frugt og brød. Vi er lige gået i gang med rugbrødshapsere med grøntsagsmos, og det får også nogenlunde.
Han er blevet rigtig god til at drikke vand af kop, så han får en del væske via koppen.
For tiden ser vores skema sådan ud:
07.00 Vågner
07.30 Havregrød med frugtmos og vand af kop
09.30 Flaske (100 ml) og puttes til 1. lur (1 time)
11.30 Grøntsagsmos med lidt kød og vand af kop (får lidt rugbrødshapsere ved siden af)
13.00 Flaske (100 ml) og puttes til 2. lur (1½ time)
15.30 Lille portion grød og frugt + flaske (100 ml)
18.00 Grøntsagsmos med lidt kød og vand af kop
19.30 Flaske (200 ml) og puttes til natten
00.00 Flaske (200 ml)
04.00 Flaske (150 ml)
Vi har forsøgt at følge dine råd fra sidst, og det er gået ret godt. Så tak for det. Vi har skiftet Profylac ud med Arla's babymælk, og det er nu meget nemmere at få mælken i ham.
Mit problem er, at jeg nu er meget i tvivl om, hvordan jeg skal fordele hans måltider i forhold til rigtig mad og flasker med mælk.
Hvor meget mælk skal han have i døgnet, når han er 7 mdr.?
Og hvordan vænner jeg ham til at sove lidt længere stræk af gangen uden mælk?
Jeg håber, at du vil give med en ny plan, i forhold til hans alder nu :-)
Tak for dine altid relevante og håndgribelige råd.