Svar: D-dråber
13. august 2009
Alder:
2 mdr.
Kære Johanne
Det kan være en rigtig god idé at skifte D-dråberne ud med ACD-dråber, hvis barnet har problemer med ondt i maven. ACD-dråber er opslæmmet i en anden væske og nogle børn tolererer dette bedre :)
Jeg har ikke hørt at der skulle være problemer med at give ACD-dråber til børn der får modermælkserstatning. Jeg ved at f.eks. Grønlandske børn anbefales ACD dråber i stedet for D-dråber - og dette uanset om de får flaske eller bryst ...
Så jeg kan ikke forestille mig at der skulle være problemer med at give ACD dråber, når man giver modermælkserstatning.
Håber du kan bruge dette lidt videre ...
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske