Svar: Majsmel
12. august 2009
Alder:
3 mdr.
Kære Rosas mor
Så vidt jeg ved, er forskellen på minut-polenta majsmel og almindelig majsmel, at minutpolenta er forkogt. Det betyder at den skal koges i kortere tid end normal majsmel ... hvor meget tid der er at spare tør jeg dog ikke svare på, da majsgrød generelt kun skal koge i 2-3 minutter.
Du skriver at det er groftmalet majsmel og jeg kan ikke se hvor grov majsmelen er. Det er normalt sådan at små børn har lettest ved at spise grød der ikke er for groft ... men det kan sagtens være at jeres datter kan klare det - det lyder som om at I skal forsøge jer lidt frem :)
Umiddelbart kan jeg altså ikke se at der skulle være problemer med at forsøge med den mel din mand har købt. En anden mulighed kunne dog være at kigge efter mærket Urtekram. De laver f.eks. også majsmel og det kan købes i de fleste supermarkeder.
Husk nu at vente med grøden til Rosa bliver 4 måneder :)
Rigtig god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske