Brev:
Er hendens søvnrytme ok?
12. august 2009
Alder:
8 mdr.
Er hendens søvnrytme ok?
Hej Helen : )
Jeg vil gerne høre, hvad du siger til Emilie's madplan og søvn, hun er nu 8 mdr. Hun er en meget glad lille pige og egentlig meget nem!
Jeg har ikke ammet hende, men har givet flaske, hvilket har fungeret meget fint!
Jeg er lidt i tvivl, om hun på nuværende tidspunkt får den rigtige kost og om der skal mere og andet til?
Jeg har flere gange forsøgt at give hende kartofler med gulerødder og broccoli til aftensmad, men hun ser helt forkert ud i hovedet og så ender det med, at jeg laver en portion grød, hvilket hun spiser med velbehag! Måske er det for tidligt med kartofler eller skal man bare blive ved og ved?
En moset banan i grøden er heller ikke så interessant, som Nestle babymos, men skal jeg bare være "ligeglad" og mose en banan? Jeg synes jo, at hun skal have det hun kan lide, så jeg er sikker på, at hun er mæt!
Er hendes søvn rytme ok?
Sådan ser Emilie's madplan og søvn ud:
- Morgen: Flaske efter at hun er vågnet
- Formiddag: Flaske og formiddagslur på ca. 1-11/2 time
- Frokost: Grød m. mos fra Nestle babyglas m. f.eks pære og banan og vand i kop. Et stykke frugt.
- Eftermiddag: Frugtmos fra Nestle babyglas og vand. Frugt eller babykiks
- Sen eftermiddag: Flaske og eftermiddagslur på ca. 1-2 timer
- Aftensmad: Grød med mos fra Nestle babyglas og vand. Et stykke frugt.
-Sen aften: Flaske
Venlig hilsen
Gitte