Brev:
Det går så godt ... men ....
10. august 2009
Alder:
7 mdr.
Det går så godt ... men ....
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 7,5 måned og han er et fantastisk lille barn. Han har altid kunne falde i søvn af sig selv, bare han har sin sut og sin putte kanin. Han sover igennem og er bare glad.
Det er mit første barn, så jeg læser rigtig meget inde på din side, for jeg vil så gerne gøre det rigtige for min dreng.
Jeg ser via alle de breve som du får, at rigtig rigtig mange forældre har et godnat og putte ritual. Og så tænker jeg på, om det er bedst for børn helt generelt at få det.
Vi hverken synger for ham, læser for ham eller giver ham flaske inden han skal sove.
Når kl. er 18.30, så siger vi til ham, nu skal du i seng, så lægger vi ham med sin sut og putte kanin siger godnat og så går vi. Han plejer at ligge i ca. 10-15 min og snakke og pludre og rode rundt i sengen og så falder han i søvn.
Er det bedre at vi allerede nu laver et ritual med sang eller historielæsning, så han ved hvornår legetid er slut og sovetid begynder???
For jeg tænker på, at i takt med at han bliver mere og mere bevidst, så vil han måske have brug for at vide, at nu nærmer sengetiden sig.
Mange hilsner
Mig