Brev:
Mad i den gale hals!
9. august 2009
Alder:
8 mdr.
Mad i den gale hals!
Hej Helen!
Tak for dine tidligere svar, de var meget brugbare.
Vi har nu skåret ned til 3 flasker MME om dagen. Afhængigt af om han sover igennem ligger de: morgen, før eftermiddagslur og om aftenen før han skal sove. Hvis han ikke sover igennem, er det aften, nat og før eftermiddagsluren. Han får tilbudt alt i alt 630 ml MME, men drikker ikke altid alt, så han drikker nok mellem 500 og 630 ml MME. Er det passende?
Så til mit hovedspørgsmål: M er rigtig glad for at spise små hapser, fx kartofler eller gulerødder og lignende. Han er også rigtig glad for rugbrødshapser, men ud af 5 ryger nok 3 i den gale hals! Så sidder han og hoster og sprutter og bliver helt rød i hovedet. Så jeg er selv helt badet i sved efter sådan et måltid! Han tager det sådan set udmærket, og så snart han kan trække vejret nogenlunde roligt, tager han næste haps, men så går det jo bare galt igen... Hvad skal vi gøre? Holde en pause med brødhapserne? Hvis der er stykker i grøden, fx ris eller kartofler, er det noget mere sjældent problemer.
Må han få yoghurt som mellemmåltid?
Med venlig hilsen
B