Brev:
Ikke vild med grød
9. august 2009
Alder:
6 mdr.
Ikke vild med grød
Hej Helen.
Tusind tak for en kanon brevkasse, den har godt nok hjulpet mig mange gange :o)
Jeg har et lille spiseproblem med min lille dreng på 6 mdr. Han er ikke særlig vild med grød og vi er ikke kommet godt igang med det endnu.
Lidt om lasse, han er 6 mdr og blev taget ved pks 2 uger før termin. han blev indlagt på neonetal efterfølgende pga våde lunger og fik c-pap i 5 dage. På neo mente de at han var født 4 uger før tid pga hans opførsel (hvis man kan sige så små børn har en opførsel smiler) han var en lille gut på 3000 gram. da han var 3 uger blev vi indlagt på børneafd pga RSvirus der fik han også c-pap i 6 dage. I dag er han en stor og glad dreng, han er ikke den hurtigste i udvikling men jeg er sikker på han nok skal komme efter det. vores egen sundhedsplejerske siger i hverfald god for ham :o)
Vi forsøger med grød hver dag op til flere gange om dagen men det er ligesom om han ikke kan lide det for hvis vi har prøvet at give ham yougurt så er han hel med på at åbne munden.
Har du en ide til hvad vi kan tilbyde ham udover grød så han kan lære at spise andet end mælk (jeg ammer 100 % og flaske nægter han)
Hvor mange gange skal jeg amme ham i løbet af en dag og hvor hvor på dagen ligge de bedst. Lige som det ser ud nu er vi oppe alt for mange gange om natten mellem 2 og 5 gange og han virker virkelig sulten. Det virker på mig som om mælken ikke mætter ordentlig mere. Jeg har masser af mælk så det er ikke fordi han ikke bliver fyldt op.
Ja det jeg sørger er nok en plan for dagen og ideer til hvad jeg kan give ham at spise. Det begynder nemlig at være en anelse hårdt med alle de nat amninger. Jeg har også en datter på 1½ år og hende skulle der jo også gerne være lidt overskud til smiler. Heldigvis går faderen også hjemme på barsel så vi er to til slæbet om dagen :o)
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Lasse´s mor.