Svar: Løfte hovedet
5. august 2009
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Det er helt normalt at børn ligger og 'flyver' og du gør det helt rigtige, når du prøver at placere hendes arme under overkroppen, så hun kan bruge armene til at løfte sig lidt op .. øvelse gør mester, det skal nok komme med tiden.
Det kan også hjælpe at lægge hende hen over en lille pude. Hvis hun får en lille pude ind under brystkassen, eller du lægger hende hen over ammepuden f.eks. så vil hun bedre kunne løfte sig op og det bliver også lidt sjovere for hende, når hun ikke 'banker hovedet i gulvet' hele tiden :)
At ligge på maven på puslebordet er også rigtig godt og når du bærer hende rundt, kan du også bære hende liggende med maven på din underarm. Udnyt også tiden, hvor hun er hos dig i din favn, til at lægge hende på maven hen over dine lår.
Du kan også stille et spejl op foran hende, så hun kan ligge på maven og se sig selv og det vil være rigtig godt at du gør det til en vane altid at lægge hende fra dig på maven. Det er ikke mange minutter af gangen at hun ligger der, men hvis hun konsekvent bliver lagt på maven hver gang hun er vågen, så bliver det alligevel til lidt i løbet af en dag :)
Jeg håber du hermed har fået lidt idéer med på vej og er blevet beroliget lidt :)
Fortsat held og lykke med hende!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske