Brev:
Vågner om natten og drikker vand
5. august 2009
Alder:
13 mdr.
Vågner om natten og drikker vand
Hej Helen
Min datter på 13 mdr har det med at vågne 6-7 gange om natten for at få sin flaske med vand. Vi har prøvet at give hende sut utallige gange og forskellige slags. Jeg skulle ikke mene, at hun er tørstig. Hun drikker 600-750 ml vand om natten. Hun er i en søvnagtig tilstand når hun kalder på flasken, men er fuldt ud klar over hvis man prøver at stikke sutten i munden på hende. Hun har aldrig rigtig sovet helt så meget som andre børn.
Jeg har prøvet at få hende til bare at sove én enkelt lur i løbet af dagen, men i så fald har jeg en rigtig lille mokke kl 17.00. Hun sover derfor 2 x 1 time. Hun bliver lagt 20.00-20.30 om aftenen og står så op 6.00-6.30. Vi har forsøgt putteritual, men hun ved hun får en flaske med mælk, så der er krise indtil hun har fået den. Derfor får hun flasken, og så direkte i seng fordi bog o.lign. er umuligt.
Vi har prøvet den hårde metode, hvor hun har grædt i 1 time, men det gør bare at hun vågner helt og så ikke vil sove de næste timer. Vi har prøvet at lade hende sove i en seng i vores soveværelse, men osse uden held. Jeg har prøvet at give hende lidt grød inden sengetid, men osse uden held. Jeg har holdt hende vågen til kl 23.00, men uden held. Alle forsøg er prøvet flere gange i træk. Temperaturen på hendes værelse ligger omkring 18 grader.
Jeg er ved at løbe tør for forslag, og det værste er at det er ved at splitte vores ægteskab helt. Forslag modtages meget gerne. Har lidt overvejet noget alternativt fx akupunktur eller fysioterapi.
Ser frem til dit svar.