Brev:
Min søn sover uroligt
4. august 2009
Alder:
8 mdr.
Min søn sover uroligt
Kære Helen
Mange tak for din hjælp omkring Frederiks mad. Han spiser rigtig fint nu og også det hjemmelavede mad:-)
Mit spørgsmål går nu på søvn.
Frederik har altid sovet dårligt - meget uroligt. Jeg kan ud fra svar du har givet til andre se, at det er meget normalt, at børn sover uroligt, fordi der sker så meget med dem rent udviklingsmæssigt. Frederik er nu knap 9 mdr, og sover sjældent mere end 3 timer ad gangen og mere normalt er 1-2 timer. Han vågner ikke rigtig, men han får vendt sig om og står på alle og skriger i søvne. Han kan ikke selv komme til ro og vende sig om. Kan det være rigtigt, at han i den alder han har nu stadig sover så uroligt?
Han er ellers en glad dreng, der udvikler sig fint. Er dog noget mere pjevset end sin søster, men de er jo heller ikke ens. Han falder meget let i søvn om aftenen, der har heldigvis aldrig været problemer.
Vores egen sundhedsplejerske sagde, at det nu var tid til at gå ned til 2 flasker. Vi har så valgt at droppe den kl 23, så de kan lære at sove igennem. Filippa sov fra den første nat igennem og det er tydeligt hun ikke har behov for den. Vi har svært ved at få Frederik til at slippe den, har du nogen gode forslag til hvordan vi afvænner ham fra den?
Eller vil du mene han fortsat godt må få den. Vi ønsker jo ikke, at den tager apetitten fra dagen. Han er jo en lille dreng vejer 7,5 kg og er 8,5 mdr.
Fortsat god sommer
Med venlig hilsen
Nina