Brev:
Opdateringer til madplan
4. august 2009
Alder:
7 mdr.
Opdateringer til madplan
Hej Helen
Tak for dit sidste svar - brugbart som altid.
Jeg arbejder nu på at tilbyde Frederik måltider på de tidspunkter, som du nævnte i din plan og lader ham så spise hvad han kan. Han får grøntsagsmos med kød fra glas til frokost, idet han er mest oplagt her. Der kan han spise ca. 1 dl. Hvis han er mere sulten eller ikke gider mosen, suppleres han med grød. Til aften får han stadig grød, da han er træt på det tidspunkt og ikke har lyst til at udforske madverdenen særlig meget. Han er næsten lige holdt med at powernappe sidst på eftermiddagen, så derfor trætheden til aften :-)
Derudover arbejder jeg på at få ham mere op i sin egen seng og sove mindre hos mor, som vi har haft en tendens til pga. de mange måltider om natten. Jeg håber så at han i takt med at han spiser mere til måltiderne og ligger mere i egen seng, af sig selv begynder at sove nogle længere stræk. Men bør jeg være mere konsekvent end bare at håbe at det går af sig selv??
Derudover skal vi når han er ca. 8 mdr 14 dage til udlandet på ferie. Hvordan ser en madplan ud på det tidspunkt? Hvilke amninger skal slettes først og hvilke nye mellemmåltider kan han tilbydes? Bare så jeg kan planlægge lidt hvad vi skal have med af mad hjemmefra og hvad vi kan købe dernede?
Endelig har jeg fundet ud af hvorfor han ikke gider havregrød, øllebrød osv - det er simpelthen fordi han ikke mestrer den mere grove konsistens endnu. Er der en måde at træne dette på eller kommer det med alderen? Det skal siges at han er vild med at sidde med alt muligt selv og gumle i det og får relativt hurtigt bidt stykker af uanset om det er blødt eller hårdt! Disse kommer som oftest bare ud igen, fordi han ikke kan lide at have dem i munden
Med venlig hilsen
Frederiks mor