Brev:
Urolig dreng - 5 mdr.
27. juli 2009
Alder:
5 mdr.
Urolig dreng - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige sendt dig en frygtelig lang mail ang mad til min søn Alexander. I samme omgang vil jeg også gerne spørge til hans soverytme.
Alexander sover meget let og hans lure er af varierende længde. Nætterne er meget forskellige, men som oftest sover han meget dårligt og vågner mange gange.
Jeg er efterhånden desperart! Om dagen vågner han efter 45 min og er jeg ikke hurtig nok, kan jeg ikke få ham til at sove videre. Tager jeg ham op, er han ulykkelig 20 min efter. Samtidigt er han enormt svær at få til at give sig hen til søvnen. Han bliver meget ked når han skal sove, og det kræver megen nussen for at få ham til at falde til ro. Han sover nu på eget værelse da det så gør at han vågner lidt mindre når vi kommer i seng. Men på slemme dage vågner han en gang i timen. Det er dog ikke min opfattelse at det er sult. Han får mad en gang om natten.
Hvordan kan jeg hjælpe ham til at sove bedre og evt forlænge hans lure om dagen?
Det er ikke fordi jeg har en forestilling om at han skal sove uden at vågne overhovedet om natten, men det slider på kræfterne at vågne så ofte.
Det skal siges at han om dagen sover både ude og inde, afhænger af vejr + støjniveau da vi bor i lejlighed.
Venlig hilisen
Natasja