Brev:
Mindre amning mere mad
27. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Mindre amning mere mad
Kære Helen.
Jeg har en dejlig glad dreng på 6 mdr i fin trivsel. Han er fuldt ammet. Startede så småt med skemad ved 4 mdr, da han virkede sulten og vågnede oftere om natten. Det er gået noget trægt. Han spiser nu to portioner grød om dagen max 0,75 dl pr gang. Er meget skeptisk mht til konsistens og virker udover disse portioner ikke sulten, så man føler man skal sidde og mase skeen ind i munden, det vil jeg jo ikke.
Jeg tror godt han kan lide maden. Han bliver ikke ked af det og synes generelt det er sjovt at smage/sutte på frugt etc. Problemet er, at på trods af de to portioner mad, vågner han næsten oftere om aftenen og natten end nogensinde før. Han bliver puttet kl 19, og mellem 19 og 22 vågner han hver halve time og vil have mælk. Derudover vågner han to gange inden vi står op kl 6. Vi har forsøgt at tilbyde ham vand af kop til måltider og indimellem. Han drikker fint, men selvfølgelig ikke store mængder. Jeg tænkte at han må være meget tørstig om aftenen. Er det ikke dumt at give vand i flaske, nu hvor han skal lære at drikke af kop?
Det skal nævnes at han aldrig har villet tage en sut, så jeg føler indtil videre at jeg bedst kan putte ham i forb. med amning.
Han sover en formiddagslur og en middagslur på 1-1,5 time og nogengange et powernap sidst på eftermiddagen. Jeg ammer altså 4 gange i dagtiden. Kan du hjælpe mig med en god dagsplan, så vi kunne få bugt med al det aften og natamning med god samvittighed.
Kærlig hilsen
Marie