Brev:
Grød og vand af kop - hvornår?
26. juli 2009
Alder:
2 mdr.
Grød og vand af kop - hvornår?
Hej Helen
Tak for svaret på mit sidste spørgsmål.
Jeg har jo fået lille Liv for 2 mdr siden og vil høre hvor tidligt man skal starte op med grød og vand af kop.
Hun er født 3 uger for tidligt, men udvikler sig rigtig flot. Vejer nu 4500 hvor hun ved fødslen vejede 2340.
Hun får sinde ACD dråber på en ske og det kan hun sagtens finde ud af.
Da jeg selv har ADHD og ved at faste rytmer og rutiner er vigtige for mig, så ved jeg det er lige så vigtig for den lille og især når hun skal til at ha alm kost osv. så derfor vil jeg gerne gøre det så nemt og rigtig fra starten for os begge.
Kan du lave en lille plan for hvordan jeg kan introducere det for hende både med vand og kost?
Lige nu sover hun i faste intervaler af ca 3 timer af gange og det rykker sig lidt ind i mellem men vågner normalt mellem 6 og 7 om morgenen og får så en flaske, en tør numse og derefter hygge og til sidst lidt mere flaske inden hun bliver puttet.
Jeg syns ikk hun er så meget mere vågen tidsmæssigt når hun er oppe. Mellem 3 kvarter til halvanden time. Er det normalt i denne alder? Hun er selvfølgelig mere vågen i den forstand at hun er meget mere opmærksom på det hele og sig selv men ikk tidsmæssigt.
En anden ting jeg har lagt mærke til er, når hun får hikke og hun får sine ACD dråber så stopper hikken prompte??? Så vi er begyndt at kalde dem for hikkedråber;) Ikke fordi hun får dem hver gang hun hikker, men vi plejer at gemme dem til sidst på dagen således at hvis hun skulle få hikke i løbet af dagen så har vi dråberne:) HAr du en forklaring på hvorfor det ´hjælper??
Mange tak for en god brevkasse og gode svar.
Hilsen Lise