Brev:
Ideer til en madplan
25. juli 2009
Alder:
9 mdr.
Ideer til en madplan
Kære Helen.
Så er jeg på banen igen. Tak for dit sidste svar...
Louie er nu blevet næsten 9 mdr, og er meget bedre til at spise, tygge osv, og det er 7-9-13 længe siden, vi har oplevet, at han får maden for alvor galt i halsen!
Mit spørgsmål er nu, om han får mad nok. Vores plan lige nu, ser sådan ud:
7.00: Vågner - morgenhygge og leg i vores seng
7.30: Havregrød af 0,5 dl gryn + 1 dl erstatning. Vand af kop
9.00: Sover (hvis han gider....suk)
10.00: Et halvt stykke bondebrød uden skorpe med smøreost, samt 1 stykke frugt. Vand af kop
12.00: 1 stykke bondebrød med leverpostej, makrel, tun, fiskefrikadelle, ect. Frugt
Vand + erstatning af kop
13.00: Sover 1-2 timer
15.30: Brød, frugt eller lignende. Vand af kop
18.00: 1-2 kartofler, 1-2 gulerødder, broccoli, blomkål eller lign moset med 1 dl erstatning, kød eller fisk
19.45: ammer ca.5-10 min
20.00: sove
23.30: ammer ca.5-10 min
Har meget svært ved at greje om han får nok. Nogengange overspiser han, så han er helt "skæv" af mad, og andre gange virker det som om, at han er skrupsulten, selvom han afviser at spise mere, og mister koncentrationen
Det er selvfølgelig lidt frustrerende for os, for man vil ham jo bare det bedste.....
En anden ting er, hvad kan vi forvente han kan mht mad. Hvad må han få, hvor store stykker osv
Louie måler 77 cm og vejer 11,3 kg. Han sover stadigvæk ikke igennem. Vågner en del gange natten igennem, på grund af tabt sut, drejen rundt på maven, og andre ukendte faktorer. Tænker, om det kan være sult? Han vil dog ikke tage imod brystet, når jeg tilbyder ham det.
Tror du, han får mad og mælk nok. Glæder mig til at få dit svar.
Masser af sommerhilsner fra
Line