Brev:
Vil ikke indtage mælk, vitaminer og kalk
25. juli 2009
Alder:
18 mdr.
Vil ikke indtage mælk, vitaminer og kalk
Hej Helen.
Jeg er lidt usikker på om Josefine kan klare sig, næsten, uden mælkeprodukter og ekstra vitaminer i form af vitaminpille.
Hun vil bare ikke drikke mælk, spiser ikke gerne grøden, som vi laver på mælk, men vil hellere have en rugbrød om morgenen.
Ost, ymer og andre surmælksprodukter nægter hun også pure at indtage.
På heldige dage kan jeg lokke hende til at spise en halv lille yougurt og desuden får hun smør på brødet. Det er de mælkeprodukter hun får.
Har indkøbt snart mange forskellige kalktilskud med diverse smag og uden, dem vil hun absolut heller ikke vide af.
Har prøvet at knuse kalktabeletter uden smag i hendes aftensmad, men så smager det hele af kridt, og så vil hun ikke spise ..
Den samme problematik gælder vitaminpiller - dem kan vi heller ikke lokke i hende, men da hun spiser varieret, er i rigtig fin trivsel og meget sjældent syg, så bekymrer det mig ikke så meget.
Værre ser det ud med mangel på kalk fra mælken, da jeg er lidt bekymret for om det kan have indflydelse på hendes knoglevækst og tænder ?
Hilsen Josefines mor