Brev:
Utilfreds baby - 3 mdr.
25. juli 2009
Alder:
3 mdr.
Utilfreds baby - 3 mdr.
Hej Helen,
Ja nu skriver jeg altså til dig igen for lillesøster er efterhånden ved at splitte det hele ad. Hun er stort set konstant utilfreds, brokker sig og skriger. Vi prøver alle midler, men lige meget virker det. Jeg er begyndt at malke ud til hende og give det hende på flaske for kunne mærke min mælkeproduktion virkelig var på vej ned pga. hendes skrigeri. Det fungerer indtil videre fint - hun tager mellem 130 og 150 ml pr. gang. Jeg ammer hende stadig sen aften, nat og tidlig morgen. Vi har ikke rigtig haft nogen rytme, men jeg prøver nu at få hende ind i en, så vores dag ser således ud:
Tidlig morgen: Amning
Sen morgen: Flaske
Puttes til lur mellem 8-8.30 (her sover hun normalt en times tid)
Formiddag: Flaske
Puttes til lur (sover ca. et par timer)
Tidlig eftermiddag: Flaske
Puttes til lur
Sen eftermiddag: Flaske
Aften: Flaske
Puttes til natten mellem 20 og 20.30
Amning omkring kl 23, 02 og 05 (varierer nogle gange)
Er det en rimelig rytme for en baby på 3 mdr? Vi har været usikre på, om hun måske var så utilfreds, fordi vi ikke havde en rytme. Og så har jeg haft bekymringer om der måske er noget galt med hende? Vores store søn var på ingen måde sådan, og selvom man ikke skal sammenligne, så undrer det mig stadig, at hun er så frygtelig utilfreds. Jeg tør næsten ikke gå udenfor en dør med hende, for hvis hun nu starter sirenen.
Det gør det heller ikke bedre at bl.a. svigerfamilien stiller spørgsmålstegn ved hendes skrigeri med kommentarer som "hvor er det dog trist hun altid er så sur", "skal hun være familiens nye hyler" etc. Jeg bliver simpelthen så ked af det på min lille datters vegne, at jeg nu har sagt at så længe hun har de her ture, så kommer vi bare ikke.
Som du nok kan høre er jeg ved at være desperat, for det påvirker hele vores familie inkl. vores søn. Og jeg kan næsten ikke bære det mere. Håber du endnu en gang har nogle guldkorn.
Med venlig hilsen
Christine