Brev:
Natamninger - 8 mdr.
23. juli 2009
Alder:
8 mdr.
Natamninger - 8 mdr.
Kære Helen
Min søn på 8 mdr. får stadig mælk midt på natten. Jeg er i tvivl om, om jeg kan "tage det fra ham".
Hans dag ser ca. sådan ud:
7.15-7.45: Vågner, men får ikke mælk. Vi står op og laver morgenmad.
Ca. 8.00: Hirse-, havre-, speltgrød el. lign. med frugtmos og vand af kop
Ca. 9.30: Sover normalt ca. 30 min - nogle gange en lille time - efter han har været i bad og er blevet puslet. Nogle gange får han en tår mælk (jeg ammer), men ikke altid. Det er lidt efter behov.
11.30: Frokost - grøntsagsmos med kød eller fisk. Evt. lidt frugtmos til dessert.
13.00 Puttes til middagslur - sover normalt højst en time. Tit er det kun 30 min og enkelte gange sniger det sig op på 1½ time.
15.00: Grød og frugt igen
16.30: Ammes og puttes til en lur - ca. 30 min
18.00 Grøntsagsmos med kød/fisk og lidt frugt til dessert
19.30-20.00: Jeg ammer ham til natten og han bliver puttet i egen seng i vores soveværelse
Ca. kl. 2 (hans far tager ham, hvis han vågner før): Natamning og tilbage i egen seng
Mit spørgsmål er om jeg kan skubbe kl. 2 amningen til kl. 5, som jeg kan se, at mange andre gør. Vi har tilbudt ham vand af kop, men han skriger afsindigt højt (synes jeg), hvis han ikke får mælk, og jeg er bange for at tage mælken fra ham, hvis han har brug for det. På den anden side er han på ingen måde hysterisk sulten, selv om han i dag f.eks. først vågende kl. 8.30. Det fortæller mig vel, at han godt kan holde et vist antal timer uden mælk.
Hvad tænker du? Hvor meget mælk skal han egentlig have?
Han er en stor dreng. Da han var 6 mdr. vejede han 8,85 kg og målte 69 cm. Jeg ved ikke hvad han vejer nu, men jeg gætter på omkring 1 kg mere.
Bedste hilsner
Thilde