Brev:
Tungmetaller i kerner og nødder
22. juli 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Tungmetaller i kerner og nødder
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. vægtproblemer med min ældste søn, som nu er 2 år og 3 mdr. Det går nu meget bedre med spisning og hyppigheden af luftvejsinfektioner, men nogen sværvægter bliver han bestemt aldrig :-).
Et af de store hits i forhold til at få flere kalorier i ham, har været kerner og nødder (nødderne er hakkede, så stykkerne ikke kan give vejrtrækningsproblemer hvis han skulle komme til at sluge dem). Jeg har engang læst, at man ikke må spise for mange solsikkekerner pga. et højt indhold af cadmium. Gælder det for andre kerner fx. pinje eller græskarkerner og hvad med forskellige nøddetyper og hvad vil "for mange" sige?
Er der noget andet jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
Med venlig hilsen
Stine