Brev:
Vi mangler vores nattesøvn
22. juli 2009
Alder:
9 mdr.
Vi mangler vores nattesøvn
Hej Helen
Har før været så taknemmelig for dine besvarelser, så prøver nu igen:)
Noah er nu næsten 9 mdr og er en rigtig lille vildbasse. Han kravler, rejser sig ved alt og står også kort selv. De første halve år sov han rigtig godt, men de sidste par måneder, siden vi flyttede, har det været et mareridt. Han sover ok om dagen. Han har dog svært ved at finde ro og jeg må vende ham mange gange om på ryggen, da han konstant vender sig om på maven i barnevognen og rejser sig op. Trods barnevognsselen. Han blir rigtig frustreret når jeg vender ham og prøver derfor at gøre det samme igen. Det gør jeg oftest mindst 10 gange før han falder til ro og lægger sig til at sove.
Han er ellers en glad og nem dreng, der er meget lærenem og nysgerrig. Spiser alt man serverer for ham og tager godt på:)
Ved putningen gentager det sig desværre. Det virker som om han ikke kan finde ro og strækker maven når han ligger på siden. Vender sig igen om på maven og rejser sig op eller står på alle 4 og vugger. Han får en flaske inden han skal sove, men spiser kun det halve, da han spiser meget aftensmad.
Når han endelig sover, sover han som regel godt til kl. 2 eller 3. Så klynker han først højlydt i søvne for derefter at græde. Dette sker et par gange hver nat. Vi har oftest bare kunne give ham lidt vand og så har han lagt sig til at sove igen. De seneste nætter har han dog skreget i en time og det eneste middel der virker, er at tage ham op på skulderen og synge for ham. Kan ikke helt gennemskue om han gør det bevidst. Altså om han bare vil op.
For 3 uger siden vågnede han tidligt om morgenen, hvor vi derfor tog ham med ind til os, hvorefter han sov trygt videre. Kan det være det, han gerne vil? Men vi har i nat prøvet at tage ham med ind til os, men det fik ham ikke til at falde til ro.
Det skal lige siges, at han har værelse ovenpå, hvorfor vi ikke opholder os der i løbet af dagen. Kan det derfor være, at han ikke er tryg i rummet endnu? Vi har desuden mørklægningsgardiner i alle rum ovenpå. Kan han være mørkeræd? I det værelse han sov i før, var der ikke m.gardiner.
Vi synes det er rigtig synd for ham og er efterhånden ved at være lidt frustrede, da vi ikke kan finde årsagen til dette. Vi mangler efterhånden også alle at få vores nattesøvn igen:)
Noahs forældre