Brev:
Danasan jerndråber
21. juli 2009
Alder:
10 mdr.
Danasan jerndråber
Hej Helen
Vi har i samråd med vores sundhedsplejerske besluttet at Julie, som snart er 10 mdr, skal have jerntilskud. Vi har købt et produkt, som hedder Danasan og kan se at hun skal have 8 dråber el lign.
Ved du om vi kan dryppe dem direkte i munden på hende eller om de skal indtages sammen med mad eller i hendes vand el lign.
På flasken står der at man evt kan give sammen med juice el lign. Men der står ikke om man bare kan give dem direkte. Det vil nemlig være det letteste for os!
Julie er iøvrigt lidt træt af at få øllebrød til morgenmad. Har du nogle gode alternativer??
Vi er ved at forsøge at trappe Julie ud af sin laktulose, som hun har fået siden hun var 8 uger gammel. Hun har afføring ca. 3 gange om dagen og derfor tænkte vi at vi måske stille og roligt kan trappe hende ud af de 2x5 ml vi har givet hende hver dag.
Vi har foreløbigt taget 3 ml fra hende, én ml hver anden dag. Det ser ud til at hun fortsat kommer af med afføring, igår faktisk 5 gange. Syntes du ikke at det lyder ok???
Det er iøvrigt vores læge, som har vejledt os om at fortsætte med at give Julie laktulose indtil at hun blev trappet ud af MME. Hun får nu 2 flasker i døgnet og derfor tænkte vi at det ville være rart at forsøge at se om hun kan undvære laktulosen. Har det ikke så rart med at fylde hende med det hver dag. Derfor forsøger vi nu dette uden at konsultere lægen. Hvad syntes du om det ud fra det skrevne??
Med venlig hilsen
Sara