Brev:
Kost til en vægtmæssigt lille dreng
21. juli 2009
Alder:
13 mdr.
Kost til en vægtmæssigt lille dreng
Hej Helen.
Valdemar er en bette fims:)
Til et års undersøgelsen ved lægen vejede han omkring 8,3 kg.
Det synes lægen var liiige lidt nok, derfor skulle vi komme til tjek igen tre uger efter. Tre uger efter sagde vægten stadig 8,3 kg. Lægen synes at han så fin og frisk ud og var ikke nervøs på den måde. Men hun ville dog gerne have at vi kommer til tjek hver måned ang. vægt.
Han spiser fint nok. ikke voldsomt meget, men absolut heller ikke lidt. Han er virkelig aktiv fra han slår øjnene op om morgenen til han lukker dem om aftenen.
Vi giver ham stadig sødmælk og (så vidt vi husker det) 1 tsk fedtstof i maden. Det er ikke noget lægen har sagt, men tænker at det sikkert er godt for ham.
Hvad synes du om det?
Er der noget bestemt vi skal være obs på når han er så "lille"? altså noget med hans kost tænker jeg på, måske noget der er vigtigere end andet (her tænker jeg kulhydrater, protein mm.)
Venlig hilsen
Maibrit