Brev:
Svøb og varme
26. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Svøb og varme
Hej Helen
Min søn på 13 uger er en lille (stor) kraft karl som sover meget uroligt hvis ikke han er svøbt. Faktisk så uroligt at han vækker sig selv. han ligger og sparker og slår ud med armene så han rammer kanten af liften (vi har sat skumgummi på så han ikke slår sig). Men han har altid været meget varm og kan fint holde varmen med meget mindre tøj på end andre i samme alder.
Vi begyndte at svøbe ham da han var lidt over en måned pga moro-refleksen. Han bliver svøbt i et tyndt bomuldslagen og sover uden dyne, men alligevel er han badet i sved når han vågner (og han har ikke feber) særlig der hvor han har haft sine arme. ...
...
Vi har prøvet at løsne svøbet lidt når han sover men så begynder han at slå ud med armene og sparke.
Hvad kan vi gøre? Vil det være en ide at ligge ham i tremmesengen? Eller bedøve ham med kamillete?
Desuden så er han begyndt at savle meget og har mistet appetitten lidt pga et tigerspring og så sveder han som sagt meget i varmen. Jeg er lidt bange for at han ikke får nok væske. Jeg har prøvet at give ham lidt kogt vand i en flaske som han før har drukket af, men det er bare ikke interessant. Han har nok våde bleer, men jeg har på fornemmelsen af at der kommer mere ud end der kommer ind... Skal jeg være bekymret?
Pernille