Brev:
Vågner hver time for at spise om natten
26. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Vågner hver time for at spise om natten
Hej Helen
Nu er det blevet min tur til at skrive til dig. Har brugt din hjemmeside meget fra sidelinien, men kan ikke finde svar på mine nuværende problemer. Min søn er lige blevet 5 mdr. Han har stort set været ret nem, men den sidste 1½ måneds tid har det ikke været så godt om natten.
Den seneste uge er han vågnet stort set hver time frem til 3-4-tiden, hvor han nogle gange tager et lidt længere ryk til kl. 5.30-6.00 og så igen til kl. 7.00-7.30. Så nu har jeg brug for et råd.
Jeg ammer ham, og vi er i gang med grød (har været i gang 1 måneds tid). Vi brugte en del MME, da han var helt lille, men det gider han ikke mere.
Jeg har set, du anbefaler at få ham til at spise mere i løbet af dagen, så han ikke spiser så meget om natten. Nogle dage spiser han glædeligt af grøden og andre dage gider han ikke så meget. Jeg prøver 2 gange om dagen. Jeg prøver ligeledes at amme ham, når han vågner fra lur og inden han skal lægges. Men han er virkelig svær at få til at spise mere om dagen. Han har ærlig talt lidt svært ved at koncentrere sig: ) Jeg ammer ham derfor tit i sengen (ligesom om natten), for at han skal få ro til at spise.
Men jeg kan også mistænke ham lidt for at bruge brystet som sut om natten. Jeg har derfor også prøvet med sut, men det gider han slet ikke om natten. Så bliver han sur og vågner helt op, hvis jeg prøver. Han falder fint i søvn med sut i munden, men spytter den gerne ud når han er faldet i søvn.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre, for jeg vælger tit den nemme løsning ved bare at lægge ham i vores seng ved brystet, så jeg slipper for at bære ham frem og tilbage hele natten. På den måde vågner han heller ikke helt op, men kan bare få brystet i munden og så sove videre.
Men det er lidt øv, at han jo så ligger i vores seng næsten hele natten, når han ellers sagtens kan falde i søvn i sin egen seng.
Har desuden også prøvet vælling, men på flaske er han ikke til at få til at spise noget andet end modermælk. Har også prøvet at snige lidt MME i ham når han sover om aftenen, men det vågner han af..
Jeg synes virkelig, jeg har prøvet alle dine gode råd fra hjemmesiden, men han vil ikke rigtig samarbejde: )
Han sover forresten fint om dagen, ca. 3 lure (to lange og en kortere), og min dag ligner i store træk den plan, du ofte viser på hjemmesiden. Vi lægger ham ved 20-tiden og står op ved 7.00-7.30.
Han vejer 8,2 kg og er ellers sund og rask.
Har du et godt forslag til, hvordan jeg kan få ham til at sove længere en 1 time om natten?
Håber mit brev giver mening og at jeg har fået alle detaljerne med : )
Glæder mig til at høre fra dig!