Brev:
Sovetid - 9 mdr.
25. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Sovetid - 9 mdr.
Hej Helen.
Mit barn på ni måneder får stadig bryst, når han skal sove om aftenen. Kun da han ikke ku vende sig på maven, ku man ligge ham til at sove uden. Men nu da han både kan vende rundt og kravle og rejse sig.. Så er det helt umuligt. Han kan bare kun sove, hvis han ligger sammen med mig og får bryst og jeg så flytter ham, eller lader ham ligge i sengen.
Sutteflaske opfatter han lidt som et stykke legetøj, han ka sagtens sutte fra den, men den er jo os meget sjov at vende på hovedet og bide i og lign. Han kan slet ik falde i søvn ved hjælp af den. Barnevogn, klapvogn og bil sover han fint i.
Jeg har tænkt mig at amme ham, så længe han vil og så længe man bør amme. Kan godt lide at give ham den tryghed. Og har ikke noget imod at han skal have lidt bryst for at sove. Det handler ikke om sult. Han får grød og grønsagsmos og andet mos. Har endnu ikke tænder. Dette spiser han godt af og altid mæt, når han skal sove. Han drikker fint af en kop. Når han skal sove, tager han bare et par tår fra mit bryst, så sover han. Det handler bare om et par minutter, at han sutter. Forsøger man at gå rundt med ham og vugge ham i søvn, så græder han og ka ik falde i søvn sådan. Han vil bare have brystet. Det samme hvis man ligger ham i sengen, med et har han rejst sig op selvom han er dødtræt og intet trøst hjælper. Kun brystet det er han fan af.
Men her kommer så min bekymring.. Når jeg, når han er 12 mdr, skal starte på arbejde igen, hvor mine vagter hedder 15-23.00, og jeg først er hjemme kl 23.30, de dage jeg arbejder. Hvad så? Der skal min mand jo ligge ham i seng. Vi vil gerne inden den tid kommer have indøvet noget, så det ikke bliver et problem til den tid. Har du nogle forslag?
Det skal lige siges at han både sover i vores seng og sin egen.
Venlig hilsen
Katrina