Brev:
Mad i hånden
25. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Mad i hånden
Hej Helen
Min søn er begyndt på skemad for 1½ måneds tid siden. Appetiten og lysten svinger lidt, men generelt gør han det godt. Han har i hvert fald styr på, hvad det er, og hvordan man gør!
Mit spørgsmål er, om det er okay at begynde at give ham et stykke banan, et stykke kogt gulerod o. lign. Jeg er lidt bange for at give ham noget, der kan sætte sig fast. Han får tit et stykke agurk, som han kan sutte lidt saft fra og skrabe lidt i med sine to tænder i undermunden. Det, synes han, er en ren fest, så derfor tror jeg, at det vil være fremmende for hans lyst til at spise, hvis han får lov lidt selv også. Så mit spørgsmål er bare, om det er sikkert nok at lade ham få bløde ting, han kan spise ordentligt af modsat agurken.
Han får mos med mere struktur og lidt kød, der skal tygges.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Thilde